Αρχική » Tο Τμήμα » Δημοσιεύσεις » Περιγράφοντας το νέο ακροατήριο στο ψηφιακό πεδίο - Προβλήματα και προκλήσεις

Περιγράφοντας το νέο ακροατήριο στο ψηφιακό πεδίο - Προβλήματα και προκλήσεις

 


Μανώλης Χαιρετάκης
Εκδόσεις,
Αθήνα, 2004.

Το κείμενο αυτό, το όποιο είχε δημοσιευθεί σε συντετμημένη μορφή στον τόμο "Η ψηφιακή πρόκληση: Μ.Μ.Ε και Δημοκρατία", δημοσιεύεται στην πλήρη του μορφή σε αυτόν τον τόμο.

Το παρόν κείμενο, μετά από μία συνοπτική καταγραφή των θεωριών για τον σχηματισμό των ακροατηρίων και των μορφών τις οποίες αυτό έχει λάβει από την εποχή της νεωτερικότητας και εντεύθεν, εστιάζει σε μία σύντομη αφήγηση της χρονικής διαδρομής της έρευνας για τα ακροατήρια, αλλά και των προβλημάτων της ερμηνείας της.

Εξετάζεται, επίσης, η λειτουργία της διαφήμισης ως ενδιάμεσου κρίκου μεταξύ της κατανάλωσης του περιεχομένου των ΜΜΕ και της αγοράς και κατανάλωσης εμπορευμάτων, καθώς και το πεδίο της γενικευμένης διακινδύ­νευσης, πού δημιουργείται - κάθε φορά - με την εμφάνιση και εξάπλωση των νέων τεχνολογιών ΜΜΕ·

Ο επίλογος συνοψίζει όλα τα παραπάνω, αλλά και εισάγει- για περαιτέρω συζήτηση, την έννοια της πολιτικής οικονομίας της προσοχής.